Menu Zamknij

Materiały i gry edukacyjne

W swojej pracy nieustannie poszukujemy różnorodnych, innowacyjnych narzędzi jak też opracowujemy własne materiały i gry edukacyjne przydatne w pracy z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi oraz seniorami.

pozaTemat - karty edukacyjne do pracy z młodzieżą

Karty pracy poza Temat to kieszonkowy zestaw 60 kart zawierających dwie kategorie zadań: 25 kart Fakty i Mity na temat dwóch bardzo poważnych zjawisk: depresji i samobójstw oraz 35 kart zdań niedokończonych, które mają stanowić przestrzeń do rozmowy, do poznania postaw młodych ludzi wobec przeżywanych emocji, kryzysów oraz wiedzy na temat depresji i zachowań samobójczych.

Karty przeznaczone są do zajęć grupowych oraz indywidualnych z młodzieżą. Mogą być z powodzeniem stosowane w trakcie zajęć wychowawczych, socjoterapeutycznych, profilaktycznych, psychoedukacyjnych czy szkoleń.

Karty mogą stanowić przydatne narzędzie do rozmów z młodzieżą podczas zajęć nawiązujących do Światowego Dnia Walki z Depresją (23 lutego) czy Światowego Dnia Zapobiegania Samobójstwom (10 września).

 

Autorzy: Magdalena Dec, Małgorzata Grabek
Wsparcie merytoryczne: dr Jolanta Podolak Zając

 

Teamkowe Neuronki

TEAMKOWE NEURONKI to autorska gra planszowa zaprojektowana tak, by każdy mógł rozwijać swój mózg poprzez podejmowanie różnych wyzwań. Gra pozwala na stworzenie przestrzeni do zafascynowania się nauką, wiedzą i własnym rozwojem.

Jest to gra zarówno edukacyjna jak i towarzyska, doskonale sprawdzająca się w gronie znajomych. Ma ona na celu rozwijanie pamięci, uwagi, koncentracji, spostrzegawczości w radosnej atmosferze dobrej zabawy.

To ciekawy, zabawowy i angażujący każdego uczestnika sposób edukacji. To nie tylko zapoznanie z wiedzą o człowieku – ludzkim mózgu jak i ciekawostkami z nimi związanymi lecz przede wszystkim inspiracja do podejmowania różnych ćwiczeń, rozwiązywania zadań i podejmowania wyzwań. Gra jest przestrzenią do podejmowania próby zafascynowania się nauką, wiedzą, własnym rozwojem. Gra pozwala na integrację dzieci, młodzieży, dorosłych, seniorów spędzających wspólnie czas przy wykonywanych zadaniach.

Gra zawiera 117 różnych zadań doskonalących zdolności poznawcze: matematyczne, językowe, koordynacyjne, kreatywne, na spostrzegawczość, refleks itp. przyczyniając się do wzmocnienia sieci skojarzeń w naszych głowach.

Celem gry jest zebranie jak największej liczby NEURONKÓW (AKSONKÓW i DENDRYTKÓW), które tworzą sieci połączeń – skojarzeń, dzięki którym mózg dużo efektywniej funkcjonuje. Wygrywa gracz, który uzyska najwyższą liczbę PUNKCIKÓW za zebrane NEURONKI oraz punkty za pokonanie trasy rozgrywki.

Komplet obejmuje pudełko w kształcie tuby, a w niej:
– 1 plansza
– 117 kartoników ZADANEK
– 12 kartoników NIESPODZIEWAJEK
– 1 tablica punkcików
– 34 dendrytki i 133 aksonki
– 3 kostki do gry
– 1 klepsydra
– 6 pionków do gry
– 1 instrukcja do gry
– 1 „Teamkowy Podręcznik Trenera Mózgu”

Jak można wykorzystać grę w edukacji?
Całość gry jak i jej poszczególne elementy – zadania, ciekawostki mogą być wykorzystywane podczas zajęć koncentrujących się wokół wszechstronnego rozwoju człowieka oraz rozwijania zdolności poznawczych.

Gra realizuje podstawę programową Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie:

  • ukazywania wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności,
  • rozbudzania ciekawości poznawczej oraz motywacji do nauki,
  • wszechstronnego rozwoju osobowego ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej,
  • wspierania aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.

Gra „TEAMKOWE NEURONKI” posiada liczne zastosowania, oto kilka przykładów:
– nie trzeba rozkładać całej planszy, można wykorzystać poszczególne karty do swoich celów, np. świetnie się sprawdza podczas podróży,
– są tam zadania zarówno ruchowe jak i statyczne, „wiedzowe”, logiczne, na spostrzegawczość, a także takie, które mają na celu wyłącznie wywołać uśmiech na twarzach graczy, dlatego ze stosu kart możemy wybrać tylko tę kategorię zadań, która w danym momencie nam odpowiada,
– karty można zastosować do tworzenia różnych quizów czy konkursów grupowych, podczas których poszczególne zespoły wykonują wspólnie zadania z kart w wyznaczonym czasie,
– kartoniki z dendrytkami i aksonkami doskonale sprawdzają się do zajęć edukacyjnych, ciekawostek, jako „puzzle” ukazujące, co tworzy się w mózgu, gdy podejmujemy jakąś aktywność,
– „Teamkowy Podręcznik Trenera Mózgu”, to „mała ściągawka” zawierająca informacje, ciekawostki oraz wskazówki jak wspierać mózg, a tym samym jak poprawić swoją pamięć, koncentrację, uwagę czy spostrzegawczość,
– zadania z kart, doskonale sprawdzają się jako przerywniki śródlekcyjne lub w trakcie wykonywanej pracy intelektualnej/ siedzącej – krótkie zadania, które spowodują szybkie i krótkie rozluźnienie, podniosą energie, tak by móc kontynuować naukę/ pracę.

Zobacz grę na Youtube.com

Teamkowe Memory

TEAMKOWE MEMORY – jest to autorska gra bazująca na dobrze znanej grze memory. Tym, co ją wyróżnia jest, że prócz standardowych par obrazków, które należy znaleźć, dołączone są ciekawostki nt. wspierania mózgu. To gra, dzięki której każdy może doskonalić swoją pamięć, uwagę, spostrzegawczość, a przy tym dobrze się bawić! To nietypowa gra, w której wyruszając na poszukiwania par identycznych obrazków zyskujesz cenne Teamkowe porady jak wspierać swój mózg.

Gra zawiera:
– metalowe pudełko
– 48 kartoników (24 pary obrazków)
– 24 kartoniki z ciekawostkami
– instrukcję

Atutem gry jest to, że jest mała i podręczna. Można ją zabrać ze sobą dosłownie wszędzie.

Gra przeznaczona jest zarówno dla kilku graczy jak też daje możliwość samodzielnego treningu pamięci w pojedynkę.

Grę można wykorzystywać w przeróżny sposób. A oto kilka przykładów:

  • standardowe memory – odkrywanie i szukanie takich samym par kart z obrazkami. Do gry dołączone są ciekawostki – otrzymuje je osoba, która znalazła parę takich samych obrazków. W grę można grać, zarówno wykorzystując karty z ciekawostkami, jak i bez ich wykorzystania,
  • karty z ciekawostkami można wykorzystywać osobno, do własnych celów np. tworzenia quizów, zajęć tematycznych,
  • karty można wykorzystywać jako karty dialogowe – kolorowe grafiki, postacie sprawiają, że karty doskonale sprawdzają się do tworzenia dialogów, komiksów, historii,
  • obrazki na kartach mogą posłużyć jako… gesty do naśladowania – kalambury – również i takie rozwiązania się sprawdziły,
  • zupełnie inne zastosowanie gry? Hm… Czemu nie?!
  • ciekawym zastosowaniem gry jest wersja „Złap tę puszkę”. Podczas tego wariantu gry dzielimy karty na wszystkich uczestników. Po kolei każdy z uczestników wykłada kartę. Osoby, które będą miały tę samą kartę na stole odkrytą w jednym momencie muszą jak najszybciej złapać puszkę. Kto będzie pierwszy – wygrywa,
  • gra słowna – po kolei wykładamy karty na stół. Wymyślamy zadanie, nawiązujące do karty, po czym dorymowujemy drugą część zdania.

Teamkowe Memory EKO

jest to druga odsłona naszych autorskich memory – drewniane krążki zastępują standardowe kartoniki z obrazkami. Zadaniem gracza, podobnie jak w klasycznej wersji jest znalezienie dwóch identycznych obrazków. To gra, dzięki której każdy może doskonalić swoją pamięć, uwagę, spostrzegawczość, a przy tym dobrze się bawić!

Chcę mieć Teamkowe gry! :)

Osoby zainteresowane zakupem materiałów dydaktycznych (w postaci naszych gier:) do domu lub placówki zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego.