Gra „TEAMKOWE NEURONKI” posiada liczne zastosowania, oto kilka przykładów:
– nie trzeba rozkładać całej planszy, można wykorzystać poszczególne karty do swoich celów, np. świetnie się sprawdza podczas podróży,
– są tam zadania zarówno ruchowe jak i statyczne, „wiedzowe”, logiczne, na spostrzegawczość, a także takie, które mają na celu wyłącznie wywołać uśmiech na twarzach graczy, dlatego ze stosu kart możemy wybrać tylko tę kategorię zadań, która w danym momencie nam odpowiada,
– karty można zastosować do tworzenia różnych quizów czy konkursów grupowych, podczas których poszczególne zespoły wykonują wspólnie zadania z kart w wyznaczonym czasie,
– kartoniki z dendrytkami i aksonkami doskonale sprawdzają się do zajęć edukacyjnych, ciekawostek, jako „puzzle” ukazujące, co tworzy się w mózgu, gdy podejmujemy jakąś aktywność,
– „Teamkowy Podręcznik Trenera Mózgu”, to „mała ściągawka” zawierająca informacje, ciekawostki oraz wskazówki jak wspierać mózg, a tym samym jak poprawić swoją pamięć, koncentrację, uwagę czy spostrzegawczość,
– zadania z kart, doskonale sprawdzają się jako przerywniki śródlekcyjne lub w trakcie wykonywanej pracy intelektualnej/ siedzącej – krótkie zadania, które spowodują szybkie i krótkie rozluźnienie, podniosą energie, tak by móc kontynuować naukę/ pracę.